טיולים ואטרקציות חינמיות בצפון

חופשה בצפון היא כבר מזמן סוג של “חובה” בעולם הנופש הישראלי, כולם בילו או רוצים לבלות לפחות פעם אחת חופשה בצפון ולא סתם. חופשה בצפון יכולה להכיל את כל המרכיבים הדרושים לנופש מושלם והסיבה לכך היא העושר שיש לבחור ממנו. ענף הנופש הצפוני הוא אחד מהפורים והמושקעים ביותר בארץ וניתן למצוא בחבל הקטנטן והמקסים הזה כל מה שעולה על הדעת כולל שלל אפשרויות לערוך טיולים ולהשתתף באטרקציות חינמיות לחלוטין לאורך כל השנה. כן, כן שמעתם נכון. חינם אין כסף.

מה אפשר לעשות בלי לשלם?

מסלולי טיול – הצפון מלא, אבל מלא במסלולי טיולים נוחים, פשוטים לביצוע ומסומנים בצורה ברורה. בכדי לעשות אותם לא צריך יותר ממצב רוח מתאים, בגדים נוחים, שתייה ואוכל אם בא לכם. כמעט לכל מסלול יש את הגרסא ה-“פשוטה” והגרסא ה-“מורכבת” יותר כך שתוכלו לווסת בעצמכם את דרגת הקושי בהתאם למה שבא לכם. בנוסף יש ברשת מידע עשיר על כל מסלול כולל טיפים והכוונות שונות.

שמורות טבע – דבר נוסף שלא חסר בצפון הן שמורות טבע שפותחות את שעריהן לכל מי שמעוניין לחוות את הצפון על צידו היפה ביותר כולל מגוון צמחיה וחיות בר, אפשרות ליהנות ממתקנים כמו פינות ישיבה, מנגלים, שירותים נקיים, פחי זבל ועוד.

פסטיבלים – מי שמכיר את הצפון יודע שכמעט לכל עונה במהלך השנה יש מקום שחוגג עבור פסטיבל. פסטיבל מוסיקה, פסטיבל הבציר, פסטיבל קטיף, פסטיבל טעימות ועוד רשימה ארוכה של פסטיבלים בנושאים שונים. לפעמים ההשתתפות כרוכה בתשלום אבל בחלק לא קטן מהמקרים פסטיבלים בצפון אינם דורשים עלות כניסה ואת אלו תוכלו להוסיף לחופשה שלכם מבלי לחשוב פעמיים.

ירידים – כל תושבי הצפון למדו להכיר ולהעריך את זרם המטיילים שפוקד את האזור כל שנה כל השנה וכתוצאה אין ספור יוזמות החלו צומחות להן באזור כולו כשאחת מהבולטות שבהן הם הירידים שמתקיימים במקומות שונים בכל הצפון. החל מירידי אוכל ועד לירידי אומנות, הכל עם דגש ברור ביותר על מלאכות תוצרת בית שברוב המכרים נמכרות על ידי אותם אלו שיצרו אותן.

מרכזי קניות – נכון שישנם מרכזי קניות בכל הארץ אבל בכל זאת יש משהו ייחודי במרכזי הקניות שבצפון, החל מהאווירה ועד למחירים שבדרך כלל אינם מתקרבים למחירים הגבוהים שנגבים באזור המרכז למשל. הכניסה למרכזי הקניות אינה כרוכה בתשלום ובנוסף לחנויות בחלק גדול ממרכזי הקניות בצפון אפשר למצוא גם אזור משחקים מיוחד לילדים,פינות ישיבה מוצלות ובעצם כל מה שצריך להפסקת התרעננות קלילה בדרך מכאן לשם.

חופשה בצפון לא חייבת להכתיב הוצאה כלכלית משמעותית. אם תנהגו בחוכמה תוכלו לחסוך וליהנות ללא הגבלה.

אם כבר החלטתם לצאת לחופשה בצפון – בדקו את הרשימה המומלצת שלנו של צימרים בצפון.